28 feb. 2013

Beste mevrouw Noort,
ik heet J., ik ben 10 jaar en zit in groep 6b. Voor het eerst heb ik een boekbespreking. Omdat ik dyslexie heb, heb ik gekozen voor een boek uit de serie Zoeklicht Dyslexie. Het boek Dat moet ik zien! heb ik nu al 3 x gelezen omdat het zo spannend is. Ik wil elke keer weer weten wat er gebeurt.  Ik zou het heel leuk vinden als u mij een mail terug stuurt.
Groetjes van J.

1 maart 2013

Hallo J.,
Wat leuk dat jij je boekbespreking gaat houden over Dat moet ik zien! en dat je het al drie keer hebt gelezen!
Ik heb nog meer spannende boeken geschreven speciaal voor kinderen met dyslexie. Help! De meester is een vreetzak! is super-spannend. Het gaat over Sandra en Jelmer en een heel rare, gemene inval-meester. Er is nog een tweede boek over Sandra en Jelmer, dat heet Help! Ze jatten de dikke dame! Dat vind je vast ook leuk om te lezen, er komen twee maffe boeven in voor en de tekeningen zijn erg grappig. De tekeningen in allebei deze boeken zijn gemaakt op de computer door Syvia Weve. Dat is best bijzonder en dat kun je ook vertellen bij je boekenbeurt. De andere boeken die je hieronder ziet zijn ook geschreven voor kinderen met dyslexie. Je kunt ze als het goed is allemaal lenen in de bibliotheek, en misschien hebben ze deze boeken ook wel op je school.

9789027664044  9789027662040  IMG_2583  vreetzak  9789048703517
Heel veel succes met je boekbespreking! Print deze mail uit en lees hem erbij voor, en doe je juf/meester en je klas maar de hartelijke groeten van mij.
PS. Als je (of je meester of juf) nog meer informatie wilt over boeken voor kinderen met dyslexie, kun je die vinden op mijn site: http://www.selmanoort.nl onder “Boekenlijst” (en dan even naar beneden scrollen) en klikken op “dyslexie/makkelijk lezen”.
Daaaaag! groetjes, Selma Noort

12 mrt. 2013

Hallo mevrouw Noort,
Dank u wel voor uw mooie mail. Ik heb hem uitgeprint en vorige week tijdens de boekenbeurt voorgelezen. Ik had een “goed” voor mijn boekenbeurt. Ik had ook nog 10 andere boeken van u gehaald in de bibliotheek en deze laten zien aan de klas. De juf vond het heel leuk dat ik een mail van u had gekregen. De juf van de andere groep 6 wilde uw mail ook lezen en vond het ook heel leuk dat ik u kon mailen en dan een antwoord terug kreeg! U hebt zoveel boeken geschreven, ik wil ze allemaal wel lezen. Ik ben nu gaan lezen in Rennen, jongens!
Groetjes van J.

12 mrt. 2013

Hee J., wat goed van jou! En ik vind het SUPER GOED dat je nu ook mijn andere boeken aan het lezen bent!